Artykuł sponsorowany

Jak umieszcza się etykiety na ubraniach?

Jak umieszcza się etykiety na ubraniach?

Etykiety na ubraniach to zawieszki mocowane za pomocą wiązanego sznurka lub agrafki. Zawierają zwykle logo sklepu lub producenta odzieży oraz informację o najważniejszych parametrach wyrobu. Na etykiecie powinno być też miejsce na cenówkę. Metka może mieć dowolny kształt, a najczęściej spotkać można etykiety prostokątne.

Jak wykonać własną etykietę na ubrania?

Aby zaprojektować etykietę na ubrania dla swojej firmy, należy wziąć pod uwagę wielkość wybranej makiety oferowanej przez wyznaczoną do produkcji drukarnie. Projekt powinien uwzględniać marginesy na poziomie 3 mm, a w przypadku kolorowego tła również spady. Chcąc zamówić metkę na ubrania wraz z projektem graficznym, warto skorzystać z usług drukarni internetowej Designer, które oferuje kompleksową produkcję metek, od projektu po druk i wycięcie gotowych form.

Standardowe metki do ubrań mają kształt pojedynczego lub składanego prostokąta. Format etykiety najlepiej dopasować do grafiki, jaką chcemy na niej umieścić. Przy nakładzie liczonym w dziesiątkach tysięcy sztuk można korzystać z bogatszej niż standardowa paleta CMYK kolorystyki, co dodatkowo podnosi prestiż wyrobu.

Zalecany papier do wydruku etykiet powinien mieć gramaturę na poziomie 350 g i grubość 0,34 mm. Materiał może być poddany laminowaniu w całości, które pozwala uzyskać efekt matu lub połysku. Ciekawą opcją jest lakierowanie wybiórcze i metaliczne dodatki.

Co powinna zawierać etykieta?

Podstawowa informacja, jak musi znaleźć się na każdej metce to skład włókien użytych do produkcji tkaniny. Struktura wyrobu powinna być dokładnie wyszczególniona, począwszy od składnika o największym udziale. Tekst na etykiecie musi być wyraźny i czytelny, zachowany w jednolitym formatowaniu. Dodatkowo należy uwzględnić uwagi dotyczące pielęgnacji tkaniny.

Jeśli produkt składa się wyłącznie z jednego rodzaju włókna, można nazwać go wyrobem czystym, czyli na przykład bluza wykonana w 100% bawełny może być nazwana bluzą bawełnianą. Chcąc sprzedawać produkty poza granicami kraju, treść etykiety należy przetłumaczyć na wszystkie języki obowiązujące w krajach, do których będą eksportowane wyroby.

Dodatkowe treści, jakie mogą znaleźć się na etykiecie to informacja o cenie produktu, która powinna być podana w walutach wszystkich krajów, w których wyrób będzie sprzedawany. Adnotacja o rozmiarze powinna uwzględniać numerację obowiązującą w określonym kraju. Etykieta musi być umieszczona w widocznym dla kupującego miejscu, najlepiej tuż obok oryginalnie wszytej metki.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.