Jak umieszcza się etykiety na ubraniach?
Etykiety na ubraniach to zawieszki mocowane za pomocą wiązanego sznurka lub agrafki. Zawierają zwykle logo sklepu lub producenta odzieży oraz informację o najważniejszych parametrach wyrobu. Na etykiecie powinno być też miejsce na cenówkę. Metka może mieć dowolny kształt, a najczęściej spotkać można etykiety prostokątne.
Jak wykonać własną etykietę na ubrania?
Aby zaprojektować etykietę na ubrania dla swojej firmy, należy wziąć pod uwagę wielkość wybranej makiety oferowanej przez wyznaczoną do produkcji drukarnie. Projekt powinien uwzględniać marginesy na poziomie 3 mm, a w przypadku kolorowego tła również spady. Chcąc zamówić metkę na ubrania wraz z projektem graficznym, warto skorzystać z usług drukarni internetowej Designer, które oferuje kompleksową produkcję metek, od projektu po druk i wycięcie gotowych form.
Standardowe metki do ubrań mają kształt pojedynczego lub składanego prostokąta. Format etykiety najlepiej dopasować do grafiki, jaką chcemy na niej umieścić. Przy nakładzie liczonym w dziesiątkach tysięcy sztuk można korzystać z bogatszej niż standardowa paleta CMYK kolorystyki, co dodatkowo podnosi prestiż wyrobu.
Zalecany papier do wydruku etykiet powinien mieć gramaturę na poziomie 350 g i grubość 0,34 mm. Materiał może być poddany laminowaniu w całości, które pozwala uzyskać efekt matu lub połysku. Ciekawą opcją jest lakierowanie wybiórcze i metaliczne dodatki.
Co powinna zawierać etykieta?
Podstawowa informacja, jak musi znaleźć się na każdej metce to skład włókien użytych do produkcji tkaniny. Struktura wyrobu powinna być dokładnie wyszczególniona, począwszy od składnika o największym udziale. Tekst na etykiecie musi być wyraźny i czytelny, zachowany w jednolitym formatowaniu. Dodatkowo należy uwzględnić uwagi dotyczące pielęgnacji tkaniny.
Jeśli produkt składa się wyłącznie z jednego rodzaju włókna, można nazwać go wyrobem czystym, czyli na przykład bluza wykonana w 100% bawełny może być nazwana bluzą bawełnianą. Chcąc sprzedawać produkty poza granicami kraju, treść etykiety należy przetłumaczyć na wszystkie języki obowiązujące w krajach, do których będą eksportowane wyroby.
Dodatkowe treści, jakie mogą znaleźć się na etykiecie to informacja o cenie produktu, która powinna być podana w walutach wszystkich krajów, w których wyrób będzie sprzedawany. Adnotacja o rozmiarze powinna uwzględniać numerację obowiązującą w określonym kraju. Etykieta musi być umieszczona w widocznym dla kupującego miejscu, najlepiej tuż obok oryginalnie wszytej metki.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana