Jak wygląd personelu wpływa na odbiór hotelu przez gości?
Wygląd personelu hotelowego to jeden z kluczowych elementów, który buduje wizerunek obiektu w oczach gości. Pracownicy powinni więc wyglądać estetycznie, nie zapominając rzecz jasna o dobrych manierach i sumiennym wykonywaniu obowiązków. W tym artykule skupimy się jednak na ubiorze załogi, wyjaśniając dlaczego jest on tak ważny, podpowiemy też w jakie stroje warto zainwestować.
Dlaczego wygląd personelu ma znaczenie?
Wiele badań wskazuje, że pierwsze wrażenie decyduje o tym, jak gość postrzega dany obiekt. W hotelu zwykle odpowiada za to recepcjonista, gdyż jest to pierwsza osoba, z którą zetknie się wchodzący do budynku. Jeśli więc chcemy podkreślić wysoki standard i dbałość o detale, wygląd wspomnianego pracownika musi to odzwierciedlać. Co więcej, schludny personel buduje poczucie zaufania. W ten sposób goście będą chętniej zadawać członkom załogi pytania, prosić o pomoc czy korzystać z dodatkowych usług. Zasada ta działa rzecz jasna również w drugą stronę, a niedbała prezencja wpłynie na obniżenie ogólnej oceny obiektu. Niechlujny wygląd będzie bowiem sugerował brak profesjonalizmu, a co gorsza, wątpliwe standardy higieniczne zatrudnianych ludzi. Co jasne, nie każdy człowiek może pochwalić się wystarczającym wyczuciem estetycznym, by samemu ubrać się odpowiednio. Właśnie dlatego zadanie to powinien wziąć na siebie właściciel bądź manager obiektu, wyposażając załogę w dopasowaną i elegancką odzież hotelową.
Przeczytaj również: Co oznaczają symbole DEN w przypadku rajstop?
Jak ubrać personel hotelu?
Przede wszystkim wygląd pracowników powinien być schludny, a także dostosowany do charakteru i klasy obiektu. Dla przykładu luksusowe sieci zwykle stawiają na tradycyjne ubrania, podczas gdy mniejsze hotele lubią eksperymentować z nieco luźniejszą stylistyką. Kolejna istotna kwestia to nadruki na uniformach, dzięki którym goście mogą bez trudu zidentyfikować członka załogi. Co do zasady obejmują one nazwę hotelu, jego logo, nie rzadko znajdziemy tam też funkcję pełnioną przez pracownika. Profesjonalne firmy dostarczające odzież hotelową, między innymi Edit Work Uniforms, nadrukowują wspomniane informacje przy pomocy haftu komputerowego. Technologia ta jest bowiem wyjątkowo trwała, estetyczna i stosunkowo niedroga. Zakupione uniformy nie ulegną więc szybkiemu zniszczeniu, nawet pomimo intensywnej eksploatacji i wielokrotnego prania. Na koniec warto zauważyć, że ubrania to nie jedyny z istotnych elementów wyglądu pracowników. Należy zadbać jeszcze, chociażby o upięcie włosów, delikatny makijaż, profesjonalny uśmiech czy prawidłową postawę ciała.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana