Na co zwrócić uwagę przy zakupie odzieży outletowej?
Odzież outletowa to nie to samo, co odzież z drugiej ręki. W outlecie najczęściej znajdziemy wysokiej jakości nowe ubrania, buty, galanterię oraz dodatki od światowych i cenionych marek, tylko w bardziej przystępnej cenie. Często zdarza się, że obniżki w takich sklepach sięgają nawet 70 procent, jednak przy zakupie odzieży warto zwrócić uwagę na kilka najważniejszych kwestii. Sprawdźmy zatem, o czym należy pamiętać!
Zwróć uwagę na zapięcia i defekty!
Przede wszystkim, dobrze jest zwrócić uwagę na zapięcia, tj. suwaki, guziki czy zamki. Jest to bardzo ważne, ponieważ często zdarza się, że dopiero w domu zauważamy, że suwak się zacina lub jest zerwany, co wymaga naprawy lub nawet wszycia nowego. To samo dotyczy urwanych lub brakujących guzików, gdyż ciężko może być znaleźć identyczny, jak pozostałe. W takim wypadku trzeba będzie wszystkie wypruć i zakupić nowy komplet innych guzików. Takie, jak i inne defekty, np. przybrudzony kołnierzyk pudrem w damskiej koszuli, mogą zdarzyć się w każdym sklepie - nawet w sieciówce. Dlatego przed zakupem odzieży lub podczas jej przymiarki warto dokładnie przyjrzeć się danej rzeczy. Każdy defekt możemy zgłosić obsłudze sklepu, czy hurtowni odzieży outletowej i wymienić dany egzemplarz na inny, nieposiadający wad. Często zdarza się, że ubrania z lekkimi defektami, czy zabrudzeniami są wybierane przez Klientów - zwłaszcza wtedy, gdy są odpowiednio przecenione. Takie produkty wymagają zazwyczaj drobnych napraw, które są na tym poziomie opłacalne cenowo.
Zwróć uwagę na metkę!
Przed zakupem odzieży z outletu szczególną uwagę warto zwrócić na metkę, gdyż coraz częściej zdarza się, że ubrania nie są autentyczne oraz oryginalne, a w markowym sklepie nigdy nie wisiały. Takie sytuacje często zdarzają się za granicą, jednak warto być czujnym, nawet w polskich sklepach. Wiele osób może zapytać, jak to jest możliwe? Otóż popularne stało się produkowanie ubrań wyłącznie na potrzeby outletów. Tym samym możemy spotkać w nich dwie takie same (na pierwszy rzut oka) koszule, jednak inaczej skrojone oraz innej, nieco gorszej jakości.
Sprawdź, czy sklep przyjmuje reklamację!
Co zrobić w sytuacji, gdy po zakupie odzieży w sieciówce zauważymy na niej defekt? Odpowiedź jest prosta – składamy reklamację! Jest to dobre rozwiązanie, jednak nie w outlecie, a przynajmniej nie w każdym, gdyż nie wszystkie z nich takie reklamacje przyjmują. Jak natomiast wygląda sytuacja w przypadku zakupu towarów w sklepach i hurtowaniach online? Jak zauważa przedstawiciel hurtowni Weldoro Textile, która jest dystrybutorem odzieży włoskiej typu outlet:
Przed złożeniem zamówienia istnieje możliwość kontroli towaru i zobaczenia go osobiście w siedzibie firmy. Można również przyjrzeć się produktom zdalnie. W tym celu przygotowujemy zdjęcia wybranych produktów i wysyłamy je za pomocą aplikacji WhatsApp. Istnieje także możliwość dokonania reklamacji, a zwroty wykonywane są na zasadzie wymiany towaru.
Pamiętajmy także, że wiele sklepów nie tylko nie przyjmuje zwrotów, ale nie prowadzi również wymiany. Dlatego przed zakupem jakiegokolwiek towaru w outlecie sprawdźmy, czy widnieje informacja, że towar nie podlega reklamacji ani gwarancji. Jeżeli taka informacja się znajduje, wówczas mamy możliwość zadecydowania, czy zakupić towar, czy nie. W przypadku braku takiej informacji, mamy prawo, aby bezproblemowo zareklamować dany produkt.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana