Artykuł sponsorowany

Nadruk na koszulkach. Jaką technologię wybrać?

Nadruk na koszulkach. Jaką technologię wybrać?

Koszulki z nadrukiem od wielu lat cieszą się bardzo dużą popularnością i prawdopodobnie nigdy nie wyjdą z mody. Wynika to przede wszystkim z ich specyfiki. Dla wielu przedsiębiorstw tego typu elementy odzieży są idealnym sposobem do reklamy swojej marki. Warto jednak zauważyć, że istnieje kilka metod druku na koszulkach i nie wszystkie są takie same. Sprawdź, czym charakteryzują się poszczególne technologie i którą z nich warto wybrać.

Technologie nadruku na odzieży

Decydując się na nadruk na koszulce, czy każdym innym elemencie odzieży, bardzo ważne jest dopasowanie odpowiedniej technologii. Każda metoda wygląda nieco inaczej, a przez to nadruk ma konkretne cechy. Wśród najpopularniejszych sposobów nanoszenia projektu na koszulki można zaliczyć:

  • sublimację,
  • sitodruk,
  • termo transfer określany również jako folia flex i flock.

Warto także pamiętać, że niezależnie od wybranej technologii druku na koszulce, najważniejszym elementem jest zawsze sam projekt wzoru. To od jego staranności, czy formatu pliku, w którym przesyła się go do drukarni, zależy to, jaki będzie efekt.

Nanoszenie wzoru na koszulkę przy pomocy sublimacji

Sublimacja jest jedną z technik znakowania. Główną cechą dla tej metody jest przenikanie specjalnie stosowanego tuszu do wnętrza materiału. Chcąc uzyskać nadruk na koszulce, trzeba wydrukować projekt na specjalnie dostosowanym papierze. Kluczowe w tym przypadku jest również użycie specjalnych tuszów sublimacyjnych

- Specjalny papier z wydrukowanym wzorem, wgrzewa się w materiał, wykorzystując w tym celu prasy. Metoda ta pozwala uzyskać wielokolorowy nadruk o jakości fotograficznej. Zaletą tej techniki jest duża odporność wzoru na pranie, ścieranie, jak również niekorzystne warunki atmosferyczne, które na niego oddziałują – podkreśla ekspert z firmy Studio Siedem.

Dodatkową zaletą tej metody jest brak kosztów związanych z wcześniejszym przygotowaniem elementów niezbędnych do druku. Jest to zatem idealne rozwiązanie, kiedy realizowany jest mały nakład koszulek lub pojedyncze sztuki.

Czym charakteryzuje się sitodruk?

Sitodruk jest prawdopodobnie jedną z najstarszych technologii, która pozwala nanieść nadruk na ubrania. Proces ten polega na przeciskaniu farby przez wcześniej przygotowaną matrycę, którą określa się mianem sita. Wzór jest naświetlany na matrycę za pomocą kliszy lub za pomocą światła. Dzięki tej metodzie można stworzyć bardzo realistyczne nadruki. Zaletą są także dodatkowe efekty np. nadruk świecący w ciemności.

Na czym polega technologia flex i flock?

Folie flex i flock z roku na rok zyskują na popularności. W tym przypadku nadruk przygotowuje się na specjalnej folii, która jest następnie dokładnie wykrawana. Całość nanosi się wraz z folią na ubranie. Odbywa się to za pomocą specjalnej prasy grzewczej.

Nadruki na koszulkach są bardzo popularne. Wykorzystują je zarówno klienci prywatni, jak i firmy, które w ten sposób przygotowują odzież reklamową. Od tego, kto zamawia koszulki z nadrukiem i jaki jest ich nakład, zależy często wybór konkretnej metody, a także sam koszt produkcji.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.