Artykuł sponsorowany

Okulary korekcyjne jako element stylizacji

Okulary korekcyjne jako element stylizacji

Noszenie okularów korekcyjnych dla wielu osób stanowi poważny problem. Nie czują się w nich dobrze, uważając, że szkła ujmują im urody i podkreślają wadę wzroku. W rzeczywistości to akcesorium można wykorzystać jako element stylizacji, komponując atrakcyjną całość z ubiorem i dodatkami. Motyw okularów często wykorzystują w swoich pracach projektanci mody. Jak dobierać ten detal, aby był atutem, a nie wadą?

Dlaczego okulary są istotne w kreowaniu stylu?

Nowoczesne salony optyczne oferują niezwykle bogaty asortyment oprawek, które przy odrobinie dobrej woli, czasu i wiedzy można perfekcyjne dopasować do konkretnej osoby. Wielu młodym ludziom, którzy bardzo wcześnie muszą przyzwyczajać się do szkieł korekcyjnych, noszenie ich przychodzi z dużym trudem. Stawiają się w gronie osób niedoskonałych, nie zawsze akceptowanych przez otoczenie. Takie podejście skłania je do zamiany oprawek na soczewki kontaktowe, które ich oczy nie zawsze tolerują.

Dlaczego okulary są tak znaczące? Otóż to właśnie twarz jest zauważana w pierwszej kolejności i na jej podstawie obserwator dokonuje subiektywnej oceny rozmówcy – urody, ale też wywoływanych przez niego emocji. Niewłaściwie dobrane oprawki nie tylko zaburzają proporcje twarzy, ale też budzą skojarzenia, które nie pasują do ich właściciela. W efekcie dodają lat osobie bardzo młodej, czy też czynią frywolną osobę poważną i stateczną. Warto wykorzystać te możliwości i potraktować okulary korekcyjne jako sposób na wykreowanie własnego wizerunku, podkreślenie atutów urody i zamaskowanie niedoskonałości.

Jak dobierać oprawki do kształtu twarzy?

Podstawowym elementem, na który należy zwrócić uwagę, wybierając oprawki okularów, jest kształt twarzy. Styliści opracowali kilka zasad, które pozwolą na dobór modelu:

  • twarz owalna – dowolne oprawki pod warunkiem, że ich szerokość nie będzie większa niż szerokość twarzy na poziomie oczu,
  • twarz kwadratowa – okulary w kształcie kocich oczu lub okrągłe,
  • twarz wydłużona – oprawki zaokrąglone
  • twarz okrągła – okulary prostokątne,
  • twarz trójkątna – oprawki bez dolnej ramki lub w kształcie kocich oczu.

Specjaliści z salonu optycznego Nemezis podkreślają, że noszenie okularów korekcyjnych o określonej liczbie dioptrii tylko w niewielkim stopniu warunkuje dobór oprawek. Dotyczy to głównie dużej wady wzroku i grubych szkieł, które wymagają solidnej obudowę. Praktycznie każdy, kto musi nosić okulary, może udać się do salonu optycznego, wybrać w nim dopasowane oprawki, a specjalista wstawi do nich odpowiednie szkła.

 

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.