SEO lokalne a branża kosmetyczna – jak dotrzeć do klientów w okolicy?

SEO lokalne a branża  kosmetyczna –  jak dotrzeć do klientów w okolicy?

Jesteś właścicielem salonu kosmetycznego? Prowadzisz własny gabinet kosmetyczny lub jesteś kosmetyczką? Zależy Ci na dotarciu do klientów w pobliżu? W takim razie koniecznie sprawdź korzyści, jakie przynosi lokalne SEO. Na czym właściwie polega pozycjonowanie stron internetowych? Czy Twój salon lub gabinet kosmetyczny powinien posiadać własną wizytówkę w Google Moja Firma? Sprawdzamy!

Co warto wiedzieć o SEO lokalnym w branży kosmetycznej?

Lokalne SEO to działania optymalizacyjne, których efektem jest zwiększenie widoczności stron www na konkretne zapytania związane z lokalizacją:

  • miastem
  • regionem
  • dzielnicą

Jeśli wprowadzisz działania związane z lokalnym SEO, zwiększasz szansę, by Twoja strona znalazła się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Lokalnymi zapytaniami nazywa się zapytania, które pozwalają potencjalnym klientom znaleźć firmę lub usługi w okolicy. Jeśli chcą znaleźć w swoim mieście kosmetyczkę, szukają najczęściej dzięki następującym hasłom:

  • kosmetyczka Wrocław
  • salon kosmetyczny Warszawa
  • gabinet kosmetyczny Kraków

Użytkownicy nie zawsze wpisują frazę z lokalizacją. Często na podstawie lokalizacji Google pokazuje lokalne wyniki dla wszystkich kosmetologów, którzy znajdują się najbliżej.

SEO lokalne a branża kosmetyczna

Lokalne SEO jest polecane firmom, które oferują usługi kosmetyczne. Dotyczy to salonów i gabinetów, jak i sieci, które prowadzą działalność stacjonarnie w danej miejscowości lub województwie. Usługi skierowane są do osób, które chcą skorzystać z pomocy kosmetyczki, ponieważ mają na przykład kłopoty z cerą. Szybkie odnalezienie usług firm z branży beauty w bliskiej okolicy pozwala skrócić czas oczekiwania na wizytę i zapewnia komfort. Jeśli prowadzisz sieć salonów w różnych miastach, tym bardziej lokalne SEO jest dla Ciebie. Dlatego pozycjonuj swoje oddziały na dane lokalizacje. Szczególnie sprawdzi się to w większych miastach o wysokim stopniu konkurencyjności.

Co to jest lokalna optymalizacja?

Aby wprowadzić lokalne SEO, należy posiadać stacjonarny adres. Zwykle salon czy gabinet kosmetyczny działają stacjonarnie pod danym adresem i przyjmują w swojej siedzibie klientów. Aby zbudować lokalną widoczność wymagane jest zoptymalizowanie strony www oraz zadbanie o prowadzące do strony linki. Informacje o adresie firmy powinny się znaleźć na stronie razem z danymi:

  • nazwą firmy
  • numerem telefonu
  • godzinami pracy

Dane kontaktowe powinny się znaleźć w zakładce „Kontakt”. W celu zwiększenia widoczności na podstronach należy umieścić dane kontaktowe w stopce. Wpływa to pozytywnie na pracę robotów i umożliwia internautom szybkie i bezproblemowe uzyskanie danych kontaktowych do kosmetyczki. Nie można jednak zapomnieć, że dane kontaktowe muszą być oznaczone danymi strukturalnymi, czyli schema.org. Dzięki temu roboty rozpoznają i zrozumieją treść strony internetowej w zakresie usług kosmetycznych. Ważne, aby pamiętać o umieszczeniu fraz z lokalizacją na stronie. Oto przykłady:

  • miasta np. kosmetyczka we Wrocławiu
  • dzielnicy np. kosmetyczka na Mokotowie
  • regionu np. kosmetyczka w Mazowieckiem

Informacje powinny się znaleźć w tagach title i nagłówkach H1. Dobrze, aby znalazły się w treści strony. Powinny być naturalne, a więc w formie odmienionej. Przykładem może być „kosmetyczka Wrocław”, która powinna być zapisana jako „kosmetyczka we Wrocławiu”. Jeśli zależy Ci na wizerunku Twojej firmy w Internecie, zadbaj o ciekawy content w formie publikacji poradnikowych. Wskazówki, tipy czy zakupowe haule przyciągną uwagę klientów, a dzięki temu wzmocni się pozycja strona w wyszukiwarce Google. Nie można także zapomnieć o obecności w mediach społecznościowych. Trzeba również wspomnieć o long-tailach, czyli długich frazach. Dzięki nim można znaleźć bardziej precyzyjne usługi na przykład „gdzie manicure hybrydowy Gdańsk”. Frazy long-tail zwiększają ruch na stronie www.

Posiadasz salony kosmetyczne w kilku miastach? Zdecyduj się na utworzenie landing pages. Są to strony docelowe, które powinny być adresowane do klientów danego miasta lub dzielnicy. Koniecznie umieść na nich dane kontaktowe oraz nazwę konkretnego działu. Wszystko dopełnią atrakcyjne zdjęcia na przykład wnętrza gabinetu kosmetycznego – lub efektów przed i po – oraz dopasowane atrybuty ALT (tekst alternatywny pliku graficznego). Równie ważna jest możliwość dodawania przez użytkowników ocen, a także linkowanie pomiędzy podstronami.

Jakie są korzyści z Google Moja Firma?

Google Moja Firma jest darmowym narzędziem, które pozwala na promocję lokalną firmy. Dzięki niemu wyświetlają się informacje o firmie w wyszukiwarce, jak i na mapach Google. Wizytówka w Google My Business sprawdzi się zarówno w przypadku małych, jak i średnich salonów kosmetycznych. GMB pozwala na pojawienie się wysoko w wynikach organicznych Google. Do zalet zalicza się:

  • budowanie zaufania wśród użytkowników Internetu
  • dodawanie ocen o kosmetyczce – możesz na nie odpowiadać jako właściciel firmy
  • gwarancja szybkiego dostępu do informacji o firmie – ułatwia kontaktowanie się między Tobą  a internautami
  • dostęp do statystyk – pozwala na nadzorowanie działań użytkowników i dotarcie do informacji, jak znaleźli firmę


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>


Zalety lokalnego SEO

Dostęp do klientów w najbliższej okolicy jest możliwy dzięki wdrożeniu lokalnego SEO. W związku z tym otrzymuje się:

  • dotarcie do klientów, którzy korzystają z urządzeń mobilnych – użytkownicy szukają na smartfonach usług lokalnych, a według raportu Gemius korzysta z nich aż 24,4 miliony użytkowników 
  • zwiększenie pozycji Twojego serwisu w lokalnych wynikach wyszukiwania – użytkownicy Internetu klikają najczęściej w wysokie pozycje
  • oszczędność czasu lub kosztów związanych z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz – frazy lokalne wyróżniają się mniejszą konkurencją od ogólnych, przez co widać szybciej efekty

Pracujesz w gabinecie kosmetycznym? Zastanów się nad wdrożeniem lokalnego SEO. Dzięki niemu dotrzesz do klientów z najbliższej okolicy!

Źródło: Gemius

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.