SEO lokalne a branża modowa – czy warto je wprowadzić?

SEO lokalne a branża modowa – czy warto je wprowadzić?

Jesteś właścicielem sklepu z odzieżą? Sprzedajesz używane ubrania? Chcesz dotrzeć do nowych klientów? Jeśli tak, to koniecznie sprawdź, czym dokładnie jest lokalne SEO. Na czym właściwie polega pozycjonowanie stron WWW? Czy opłaca się mieć wizytówkę w Google Moja Firma? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w naszym artykule. Zapraszamy do lektury!

Co branża modowa powinna wiedzieć o lokalnym SEO?

Lokalne SEO sprowadza się do czynności, które zwiększają widoczność stron internetowych na dane zapytania. Zapytania te łączą się z konkretną lokalizacją, a więc:

Przeczytaj również: SEO lokalne a branża kosmetyczna – jak dotrzeć do klientów w okolicy?

  • miastem
  • regionem
  • dzielnicą

Właściciele sklepów z odzieżą mogą się reklamować w Internecie w różny sposób. Dobrze wobec tego pomyśleć o własnej stronie internetowej, blogu czy nad aktywnością w mediach społecznościowych. Dobrym pomysłem jest wprowadzenie lokalnego SEO. Wówczas zwiększasz szansę na to, że użytkownicy Internetu znajdą Twoją witrynę na wysokiej pozycji w wyszukiwarce.

Lokalne zapytania umożliwiają potencjalnym klientom znaleźć firmę lub usługę w pobliżu. W przypadku szukania najlepszego sklepu odzieżowego, wpisują hasła takie jak:

  • Bytom odzież
  • tania odzież Kraków
  • odzież używana Gdynia

Co ciekawe, internauci nie zawsze wpisują frazę z lokalizacją. Google nie pokaże jednak ofert z odległych lokalizacji. Jeśli użytkownik z Warszawy wpisze w wyszukiwarkę „sklep odzieżowy”, wtedy na podstawie jego lokalizacji Google wskaże lokalne wyniki dla wszystkich pobliskich sklepów z odzieżą.

SEO lokalne a branża modowa

Lokalne SEO z pewnością się sprawdzi w przypadku oferowania usług w zakresie mody. Dotyczy to zarówno sklepów, jak i dużych sieci z odzieżą, prowadzących stacjonarnie działalność w konkretnej miejscowości czy województwie. W sytuacji, gdy prowadzisz sieć sklepów odzieżowych w różnych miastach, pozycjonuj je na konkretne lokalizacje. Regionalne pozycjonowanie sprawdzi się w większych miastach, gdzie dochodzi do dużej konkurencji.

Lokalna optymalizacja

Aby wprowadzić lokalne SEO, konieczne jest posiadanie stacjonarnego adresu. Zwykle sklepy z odzieżą działają stacjonarnie pod konkretnym adresem. Lokalną widoczność zbudujesz dzięki zoptymalizowaniu strony WWW. Zadbaj również o prowadzące do niej linki. Informacje o adresie firmy powinny się znaleźć na stronie internetowej razem z następującymi danymi:

  • nazwa firmy
  • numer telefonu
  • godziny pracy

Najlepiej, aby te informacje znalazły się w zakładce „Kontakt”. Umieszczenie danych kontaktowych w stopce pozwala pokazać je na podstronach. W ten sposób witrynę zrozumieją lepiej roboty wyszukiwarki. Internauci mogą w szybki sposób znaleźć dane kontaktowe do sklepu odzieżowego. Ważne: Dane kontaktowe muszą być oznaczone danymi strukturalnymi, a zatem schema.org. Konieczne jest stosowanie fraz z lokalizacją. Przykłady:

  • miasto np. sklep odzieżowy Warszawa
  • dzielnica np. sklep z odzieżą na Mokotowie
  • region np. odzież w małopolskim

Informacje te powinny się znaleźć w tagach title i nagłówkach H1. Muszą się znaleźć w treści strony i występować w naturalnej, odmienionej formie. Zamiast „sklep odzieżowy Poznań’ powinno być „sklep odzieżowy w Poznaniu”. Chcesz poprawić wizerunek w Internecie? Postaw na ciekawy content w formie poradników oraz promocję w mediach społecznościowych. Ważne, aby treści nawiązywały do „E-A-T”: wiedzy, autorytetu i zaufania.

Jesteś właścicielem sklepu odzieżowego w kilku miastach? Stwórz landing pages, a więc strony docelowe. Powinny zawierać ciekawą treść i być adresowane do klientów danej miejscowości czy dzielnicy. Muszą zawierać dane kontaktowe. Uzupełnią je zdjęcia i atrybuty ALT, czyli tekst alternatywny pliku graficznego. Istotne jest ponadto linkowanie między podstronami.

Główne zalety Google Moja Firma

Google Moja Firma to darmowe narzędzie, które umożliwia promocję lokalną firmy. Polega na wyświetlaniu się informacji o firmie w mapach Google oraz w wyszukiwarce. Wizytówka Google My Business sprawdzi się zarówno dla małych, jak i średnich sklepów z odzieżą. Dodatkowo oprócz pojawienia się wysoko w wynikach organicznych Google do zalet GMB zaliczają się:

  • opcja dodawania ocen o danym sprzedawcy,
  • budowa zaufania wśród internautów,
  • gwarancja szybkiego dostępu do informacji o firmie – dzięki temu użytkownicy Internetu mogą w prosty sposób skontaktować się ze sklepem,
  • dostęp do statystyk – dostępne jest prowadzenie monitoringu działań użytkowników i dostęp do informacji, w jaki sposób znaleźli firmę.


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>



Główne zalety lokalnego SEO

Jak się okazuje, aż 75,4% internautów w Polsce szuka w Internecie towarów i usług [1]. Dzięki wprowadzeniu lokalnego SEO dotrzesz do klientów, a więc zyskujesz:

  • dostęp do klientów używających urządzeń mobilnych – użytkownicy Internetu szukają usług lokalnych na smartfonach. Według raportu Gemius korzysta z nich aż 24,4 miliony użytkowników [2],
  • wzrost pozycji Twojej strony WWW w lokalnych wynikach wyszukiwania – zazwyczaj internauci klikają w wysokie pozycje,
  • oszczędność czasu i kosztów – w związku z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz. Lokalne frazy są związane z mniejszą konkurencją wobec ogólnych słów kluczowych. Dzięki temu można szybciej zaobserwować efekty.

Jesteś właścicielem sklepu z odzieżą? Zastanów się nad wdrożeniem lokalnego SEO. Zyskaj klientów z najbliższej okolicy!

[1] GUS

[2] Gemius

Źródło: Gemius, GUS

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.